2017. július 23., vasárnap

Zlomy na zlaté púti slovenských majstrov sveta: štátnice aj viera v riziko

Kto by na Katarínu Kudějovou pozrel pred dvoma týždňami, neuveril by, že táto mladá dáma už čoskoro prežije najkrajších desať dní svojho života. Tak vystresovaná vtedy bola.

Na tréningy nechodila, a keď už prišla, bola duchom neprítomná. Na vine nebol stres z majstrovstiev sveta, ale blížiace sa štátnice. Už na jar nimi chcela zavŕšiť bakalárske štúdium na vysokej škole ekonomickej, ale nedokázala to.

Teraz mala druhý pokus. "Bola som úplne mimo a nemohla som ani veslovať," priznáva. "Len som ležala v posteli a stále dookola si čítala zápisky."

Vodácky flegmatizmus je v perejách jej zbraní. "V kajaku ju skoro nič nevyvedie z miery," hovorí kouč Jiří Prskavec starší. Lenže čo sa týka štúdia, táto charakteristika neplatí. Nervy s ňou lomcovali, bolo jej zle.

Kateřina Kudějová na majstrovstvách sveta vo vodnom slalome v Londýne.

"Vždy venovala učeniu neuveriteľne veľa času," hovorí Jiří Rohan, hlavný tréner USK Praha. "Kamkoľvek sme sa pohli, aj na sústredení, stále mala so sebou papiere a od rána do noci sa učila. Cítila, že sa to musí nabiflovat, alebo nemá cenu, aby na skúšku chodila. "

Vlani preto bojovala aj s trénerom, takmer sa po 11 rokoch rozišli. Kouč Prskavec chcel, aby jazdila častejšie na sústredenie a dvakrát denne chodila na tréningy, ona sa bránila.

"Nakoniec sme našli prijateľný kompromis," hovorí Prskavec. Kudějová pritakáva: "Tréner pochopil, že mi vyhovuje skôr voľnejší prístup.Tento rok na mňa vôbec netlačil. "Ako hovorí Jiří Rohan:" Menej niekedy znamená viac. U rúbe to platí. "

Minulý týždeň na druhýkrát u štátnic uspela. To bol zlom. Prečistila si hlavu. Upoko jila sa. Chcela sa biť o medaily.A má tú najcennejšiu.

Prskavec: Už nikdy na istotu

Jiří Prskavec mladší sa pri premýšľaní o svojom "zlatom" zlomu vracia oveľa ďalej do minulosti, až k boju o juniorský svetový titul vo francúzskom Foix 2010. "To bol môj míľnik v kariére."

Vtedy si veril, že patrí k najlepším juniorom sveta a že môže aj vyhrať, ale pred semifinálovú jazdou si povedal: "Radšej to poistíme, aby som si finále v pokoji vyšiel." Načo semifinále poistil natoľko, že skončil s jedným Šťouch jedenásty, na prvý nepostupovať priečke.

Preto sa vzápätí preto sľúbil: Takú chybu už nikdy nezopakuju.

Ešte že tak.

"Keby som totiž vtedy s jazdami na istotu vo Foix uspel, možno by som aj v budúcnosti bol opatrnejší a nemal by som ani jednu z tých veľkých medailí, ktoré teraz mám," usudzuje dnes .

Odvtedy hral toľkokrát v perejách svoju vabank hru 50 na 50.Tak viedol už v osemnástich na medzičase vo finále majstrovstiev sveta v Čunove - ako vzápätí minul bránku. "Ale pekne sa na to pozeralo, nie?" Smial sa.

Do zlaté skladačky v Londýne 2015 pridal teraz ešte dva dieliky.

Najprv: nový typ lode, na ktorý v júli po desiatich rokoch prešiel.

Tí dvaja akoby sa "hľadali", až sa našli. "Vyložene sme si s tou loďou sadli. Na novej lodi dokážem jazdu ešte viac napáliť, viac zariskovať, viac zatočiť, predviesť ešte tesnejší prejazdy. "

A ešte čosi bolo dôležité.Kým takmer všetci v Londýne riešili, že tu ide aj o kvalifikačné body pre hry v Riu, on podobné myšlienky razantne zahnal.

"Keby som to neurobil, som presvedčený, že by som tu nevyhral," vykladá so zlatom na krku . "Prišiel som sem na najväčší závod v tomto roku. Chcel som byť najlepší na svete. A som najlepší. Rio? To je až o rok. "


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése